Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Current
Archives
Ethics Statement
Submissions
Editorial Policies
Peer Review Process
Section Policies
Open Access Policy
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 5 No. 2 (2016): REBECA 10
Vol. 5 No. 2 (2016): REBECA 10
Dossiê: Africanidades
Published:
2017-03-31
Editorial
Editorial
Alessandra Soares Brandão
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.422
Dossier Presentation
As africanidades e suas asperezas
Amaranta Cesar, Lúcia Ramos Monteiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.420
Dossier
Cosmopoetics of decolonization, cosmopoetics of the common: inversion of the gaze, return to origins and forms of relation to the land in african cinemas
Marcelo R. S. Ribeiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.376
Guinea-Bissau: from the state supported cinema to the cinema outside of the state
Paulo Cunha, Catarina Laranjeiro
PDF (Português (Portugal))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.373
Análise do documentário A Batalha de Adwa, de Haile Gerima: entre memória coletiva e símbolos nacionais etíopes
Marina Annie Berthet, Carlos Reyna
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.378
Splitting the scene, distributing the cinema: about Bamako, by Abderrahmane Sissako
Roberta Oliveira Veiga
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.394
"I do not want to have a world of one color": trajectory, authorship and style in the films of the filmmaker Flora Gomes
Jusciele Conceição Almeida de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.377
About the coloniality of the thought in images and the reinvention of the negritude in the FESPACO: the major African festival cinema
Maíra Zenun de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.384
General articles
Détournement-movie: from planning to contradictions
Tatiana Hora Alves de Lima
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.254
“Third Cinema from Córdoba”: Ways of representing otherness
Ximena Triquell
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.210
The fractal dimension of theater in contemporary Argentine cinema: Forms that resemble in different scales
Carolina Soria
PDF (Español (España))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.216
From Portela to Mangueira: a film analysis on mediation in documentaries O mistério do samba and O samba que mora em mim
Guilherme Carréra Campos Leal
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.217
Interviews
“Precisamos vestirmo-nos com a luz negra”: entrevista com Florentino Flora Gomes
Jusciele Conceição Almeida de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.401
Reviews and Translations
Rooted mobility: contradictions in african cinema
Dudley Andrew
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.404
African cinema: troubling the (cinematic world) order
Kenneth W. Harrow
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.418
Fluxo: para a compreensão da programação televisiva
Gilberto Alexandre Sobrinho
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.410
Out of frame
Antigas salas de cinema de Moçambique: um breve panorama de vestígios do passado e condições atuais
Chico Carneiro
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n2.421
issn
ISSN: 2316-9230
Uma publicação:
Siga no Instagram:
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Português (Brasil)
Most read (in the last 30 days)
Jogo de cena: O jogo de encenação, fabulação e invenção
111
Novos modos de ver o cinema: um encontro com Laura Mulvey
94
A mise en scène e o cinema de fluxo
62
Cinema africano: perturbando a ordem (cinemática mundial)
62
O conceito de convenção cinematográfica de David Bordwell: a limitação do arbitrário
56
Indexing sources: