After all, what is “cine imperfecto”? An analysis of García Espinosa’s ideas

Authors

  • Fabián Núñez UFF

DOI:

https://doi.org/10.22475/rebeca.v1n1.269

Keywords:

latin american cinema, Cuban cinema, theories of National Liberation, aesthetics

Abstract

The present study attempts to scrutinize the ideas of the Cuban filmmaker and es- sayist Julio García Espinosa. Thereby, we propose to read his theoretical work beyond his famous Porun cine imperfecto manifesto. We believe that an analysis of his little- -studied papers written immediately after the manifesto, helps us to a greater unders- tanding of his ideas, including his famous concept of “cine imperfecto”. Thus, we propose to clarify this term, avoiding the traditional reading of the article Porun cine imperfecto, which isolates it from the author’s later writings.

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Author Biography

Fabián Núñez, UFF

Professor adjunto do departamento de cinema e vídeo da Universidade Federal Fluminense (UFF). A sua formação acadêmica foi inteiramente realizada nessa instituição: Doutor em Comunicação, em 2009; Mestrado em Comunicação, Imagem e Informação, em 2003; e Bacharel em Comunicação Social (habilitação em cinema), em 2000. Suas áreas de interesse são: história do cinema, cinema latino-americano, cinema brasileiro, crítica cinematográfica e preservação audiovisual.

Published

2016-07-25

Issue

Section

General articles