O som do documentário: uma análise da narrativa biográfica de Coração Vagabundo
DOI:
https://doi.org/10.22475/rebeca.v5n1.255Keywords:
som no documentário, biografia, linguagem audiovisual, história da MPB, trilha sonoraAbstract
Este artigo pretende realizar a escuta do documentário Coração Vagabundo (2008) dirigido por Fernando Grostein de Andrade. A produção é um registro da turnê do álbum “A Foreign Sound” (2004), com um repertório variado de músicas norte-americanas, cujo show de lançamento é apresentado em Nova York, no emblemático Carnegie Hall. O filme não se apresenta como um documentário biográfico convencional, mas por abordar um trecho da história de vida de Caetano Veloso, acaba por deixar escapar vestígios da história do artista que com a sua presença e voz comanda o foco narrativo do documentário.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
1. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under theCreative Commons Attribution License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.
CC BY-NC-SA
This license allows others to remix, adapt, and create from your work for non-commercial purposes, provided they credit you and license new creations under identical terms.
You are free to:
● Share — copy and redistribute the material in any medium or format.
● Adapt — remix, transform, and build upon the material.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms:
● You must give appropriate credit, provide a link to the license, andindicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
● You may not use the material for commercial purposes.